WYDANIE ONLINE

Sesja otwarcia ofert musi być jawna. Podczas jej trwania zamawiający zobowiązany jest do ujawnienia danych wykonawców, oferowanych cen, warunków płatności oraz terminu wykonania zamówienia. Czy w przypadku postępowania objętego elektronizacją, w którym zamawiający dokonuje otwarcia ofert z użyciem komputera, możliwe jest odstępstwo od stosowania tych zasad? Czy elektroniczna oferta przystaje do obowiązujących aktualnie regulacji prawnych? Sprawdź, do jakich wniosków doszła KIO. Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 12 kwietnia 2019 r., sygn. akt KIO 574/19

czytaj więcej »

Obowiązkowa elektronizacja zamówień publicznych obowiązująca w postępowaniach powyżej progów unijnych rodzi kolejne problematyczne zagadnienia. Wiele z nich związanych jest z podpisem elektronicznym. Czym jest kwalifikowany podpis elektroniczny? Jak sprawdzić jego ważność? Jakie są najczęstsze błędy związane z podpisem elektronicznym, skutkujące koniecznością odrzucania ofert? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w  poniższym omówieniu.

czytaj więcej »

Wiele instytucji zamawiających korzysta z komercyjnych platform zakupowych. Fakt ten stanowi dodatkowe obciążenie dla wykonawców, którzy muszą każdorazowo zapoznawać się z instrukcją złożenia oferty z wykorzystaniem takiej platformy. Sprawdź, jakiego rodzaju problemy w złożeniu ofert z wykorzystaniem komercyjnej platformy zakupowej mogą stanowić podstawę do unieważnienia przetargu. Czy wystarczające jest uprawdopodobnienie przez wykonawcę, że z przyczyn związanych z funkcjonowaniem platformy zakupowej został pozbawiony możliwości złożenia oferty?

czytaj więcej »

ProblemPytanie dotyczy zamówień dotyczących progu poniżej 30.000 euro. PUP podpisał w marcu 2019 roku umowę o świadczenie usług pocztowych z Pocztą Polską na kwotę 19.000 euro netto. Umowa nie przewiduje usług kurierskich. W kwietniu wystąpiła pilna potrzeba skorzystania z usług kurierskich w celu dostarczenia dokumentów służbowych. Czy w takim przypadku, ustalając wartość zamówienia, urząd powinien zsumować wartość zamówienia usług pocztowych i kurierskich, czy należałoby potraktować skorzystanie z usług kurierskich jako odrębne zamówienie? Pytanie jest o tyle ważne, ponieważ PUP dokonuje zamówień publicznych do 30.000 euro netto zgodnie z regulaminem zamówień publicznych, który przewiduje różne procedury zamówień w zależności od kwoty wartości zamówienia, tj. do 7.000 euro netto oraz powyżej 7.000 euro netto do 30.000 euro netto.

czytaj więcej »

ProblemJestem w trakcie przygotowywania specyfikacji na dostawę 90 parkomatów wraz z ich montażem, konserwacją i serwisem w Strefie Płatnego Parkowania oraz zakup licencji oprogramowania windykacyjnego (wersja stacjonarna i mobilna) wraz z terminalami kontrolerskimi. W zakresie przedmiotu znajduje się jeszcze przeprowadzenie szkolenia dla pracowników zamawiającego w zakresie obsługi oprogramowania dostarczonego przez wykonawcę. Uważam, że jeżeli chodzi o rodzaj zamówienia, to mam tu do czynienia z dostawą, gdyż stanowi ona główny przedmiot zamówienia (bez zakupu parkomatów nie byłoby montażu itd.). Chciałabym zapytać, czy skoro usługi stanowią przedmiot dodatkowy zamówienia, to czy mam obowiązek stosować zapisy o zatrudnieniu na umowę o pracę i wskazania zakresu czynności wykonywanych przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę?

czytaj więcej »

Problem Czy postępowanie na usługi społeczne o wartości powyżej 750.000 euro prowadzone przez zamawiającego klasycznego należy obowiązkowo przeprowadzić z zachowaniem komunikacji elektronicznej (art. 138l odsyła bezpośrednio do działu I rozdziału 2a). Czy wykonawca w takim postępowaniu musi złożyć JEDZ i ofertę w postaci elektronicznej i opatrzeć kwalifikowanym podpisem elektronicznym?

czytaj więcej »

var OneSignal = window.OneSignal || []; OneSignal.push(function() { OneSignal.init({ appId: "b6f0e697-2d0e-41fd-aa3b-ffa51a992cab", }); });