WYDANIE ONLINE

Instytucja unieważnienia postępowania jest często niefrasobliwie wykorzystywana przez podmioty zamawiającego. Nagminnie wręcz występują sytuacje, w których zamawiający nie zadaje sobie większego trudu, by wyjaśnić powody swojej decyzji. Co więcej, wiele problemów mogłoby być rozwiązanych w toku postępowania, ale zamawiający nie podejmują takiej próby. Wolą poprzestać na rozwiązaniu najprostszym – unieważnieniu procedury. Tymczasem KIO coraz częściej kwestionuje takie decyzje, przyznając rację odwołującym. Sprawdź, jakie stanowisko skład orzekający zajął w odniesieniu do argumentu zmiany strategii spółki. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 14 grudnia 2020 r., sygn. akt 3078/20

czytaj więcej »

ProblemGmina planuje ogłoszenie postępowania na zarządzanie gminnym zasobem nieruchomości miasta i gminy. Częścią tego zamówienia jest także windykacja od najemców należności z tytułu opłat czynszu. Czy należy szacować łącznie obie te usługi? Odpowiedź będzie definiowała wybór trybu postępowania.

czytaj więcej »

Zamawiający ma obowiązek ustalenia wartości szacunkowej zamówienia z należytą starannością. Obok opisu przedmiotu zamówienia jest to druga niezwykle istotna czynność. Co więcej, sposób i prawidłowość ustalenia wartości szacunkowej zamówienia bywa przedmiotem analiz organów kontrolujących. Warto wiedzieć, jakie są główne zasady w obrębie ustalenia szacunkowej wartości zamówienia oraz jakie są najczęściej identyfikowane błędy na tym tle.

czytaj więcej »

ProblemW postępowaniu na wyposażenie żłobka zadanie zostało podzielone na 3 części: zadanie 1 - dostawa ogólna wyposażenia (zabawki, pomoce dydaktyczne itp.), zadanie 2 -  dostawa sprzętu RTV i AGD, zadanie 3 -  dostawa kuchni na wymiar. Po złożeniu ofert część wykonawców zaoferowała stawki 23%VAT, a część dwie stawki, np. 8% i 23% VAT , wygląda to tak: cena ofertowa netto 274.402,00 VAT: 8% i 23% wartość VAT 63. 008,81, cena ofertowa brutto 337.410,81 zł. Czy wykonawca może zastosować dwie różne stawki VAT, obliczając cenę ofertową brutto (jeżeli faktycznie na kilka pozycji stawka to 8%)?

czytaj więcej »

Problem1. Czy postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, rozpoczęte w 2020 roku, zwolnione ze stosowania ustawy Pzp na mocy art 4 pkt 4 (umowy z zakresu prawa pracy, w tym umowy o zarządzanie pracowniczymi planami kapitałowymi, o których mowa w ustawie z 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych) może być zakończone po 1 stycznia 2021 r., jeżeli wartość zamówienia będzie niższa niż próg unijny, poniżej którego nie trzeba stosować przepisów nowej ustawy Pzp?2. Czy umowa o zarządzanie PPK może być zawarta na czas nieokreślony w świetle przepisów nowej ustawy Pzp?

czytaj więcej »

ProblemCzy realizując zakupy poniżej 30.000 euro, zamawiający może wskazywać konkretną nazwę produktu? Czy są w tym zakresie jakiekolwiek ograniczenia czy też dobre praktyki? Czy zamieszczając ogłoszenie w bazie konkurencyjności, zamawiający może również wskazać konkretną nazwę np. systemu, bazy, produktu, który chce zakupić w ramach zapytania ofertowego? Obecnie zamawiający realizuje projekt unijny, w którego wniosku aplikacyjnym wpisano konkretną nazwę systemu repozytorium (wynika, iż taki dokładnie ma zostać zakupiony, mimo iż na rynku dostępne są również inne systemy). Kwota obliguje do zastosowania zasady konkurencyjności. Gdyby to była kwota powyżej 30.000 euro, jak należy postąpić w takiej sytuacji? Czy opisywać równoważność?

czytaj więcej »

var OneSignal = window.OneSignal || []; OneSignal.push(function() { OneSignal.init({ appId: "b6f0e697-2d0e-41fd-aa3b-ffa51a992cab", }); });