Upoważnienie konsorcjanta do wniesienia wadium

W postępowaniu przetargowym ofertę złożyło konsorcjum firm składające się z 2 uczestników: uczestnik 1 – Spółka z o.o. – lider konsorcjum, uczestnik 2 - jednoosobowa działalność gospodarcza - partner konsorcjum. Do oferty została dołączona umowa konsorcjum, z której wynika, że liderem jest – uczestnik 1 - spółka z o.o. Dodatkowo do oferty zostało dołączone pełnomocnictwo, w którym uczestnik 2 - jednoosobowa działalność gospodarcza - partner konsorcjum, upoważnia uczestnika nr 1 – spółkę z o.o. do pełnienia roli pełnomocnika w zakresie reprezentowania uczestnika nr 2 w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i zawarcia umowy w szczególności do uzyskania i przedstawienia zamawiającemu gwarancji wadialnej. Wadium zostało złożone w formie gwarancji ubezpieczeniowej i wystawione na uczestnika nr 2 - jednoosobowa działalność gospodarcza (w ofercie - partner konsorcjum, który (zgodnie z zapisami w gwarancji wadialnej) reprezentuje konsorcjum w składzie: 1. uczestnik 2- jednoosobowa działalność gospodarcza - Lider Konsorcjum (w ofercie wskazany jako Partner ) 2. Uczestnik 1 – spółka z o.o. – uczestnik konsorcjum (w ofercie i w umowie konsorcjum wskazany jako lider Konsorcjum oraz pełnomocnik)Czy takie wadium należy uznać za prawidłowo złożone, jeżeli z umowy konsorcjum wynika, że to lider uprawniony jest do wniesienia wadium i tym liderem jest uczestnik nr 1 - spółka z o.o., a nie tak jak wskazał ubezpieczyciel w gwarancji wadialnej - uczestnik nr 2 - jednoosobowa działalność gospodarcza?

Unieważnienie postępowania ze względu na stan epidemiczny

Unieważnienie postępowania o zamówienie publiczne jest niczym innym jak decyzją o rezygnacji z przygotowywanego zamówienia. Unieważnienie wywiera skutek „wsteczny”, tj. znosi wszystkie czynności dokonane w postępowaniu przez zamawiającego. Ustawodawca uznał, iż instytucja unieważnienia jest nie tylko prawem, ale i obowiązkiem zamawiającego, który powstaje zawsze wtedy, gdy spełnione zostaną okoliczności ściśle określone przez ustawę Prawo zamówień publicznych. Obowiązek ten ziszcza się niezależnie od wartości zamówienia oraz trybu jego udzielenia.

Udostępnienie zasobów poprzez umowę dzierżawy zorganizowanej części przedsiębiorstwa

W ostatnim czasie do wachlarza sposobów udostępnienia zasobów przez podmiot trzeci dołączyła nieznana szerzej dotychczas forma. Mowa o przedwstępnej umowie dzierżawy zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Czy zawiązanie takiego stosunku może być skuteczne i dawać wykonawcy uprawnienia do wykazywania się doświadczeniem takiego podmiotu jak doświadczeniem własnym. Kwestia ta podlegała rozpoznaniu przez Krajową Izbę Odwoławczą w trzyosobowym składzie. Sprawdź, do jakiego wniosku doszli arbitrzy.

Jak interpretować adnotację w rejestrze KRK „Nie figuruje”

W postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego powyżej progu unijnego wykonawca, będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, w odpowiedzi na wezwanie do przedłożenia dokumentów w trybie art. 26 ust. 1 ustawy Pzp złożył zamawiającemu między innymi "Informację o osobie z KRK", w której wprawdzie jest informacja, że: nie figuruje w Kartotece Karnej Krajowego Rejestru Karnego; jednak jednocześnie umieszczono informację w punkcie Zakres danych, które były przedmiotem informacji o osobie: Wniosek o wydanie zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów. Przestępstwa przeciwko środowisku lub przestępstwa, o których mowa w art. 163, art. 164 lub art. 168 w związku z art. 163 por.1 ustawy z 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny.