7 najważniejszych zasad opisywania przedmiotu zamówienia – kiedy można kwestionować postanowienia
Wykonawca, poszukując interesujących dla siebie zamówień publicznych, dokonuje selekcji ogłoszeń pod kątem przedmiotu zamówienia. Niejednokrotnie po wstępnej analizie okazuje się, że treść opisu zamówienia dyskryminuje niektóre podmioty. Mogą być w niej zawarte niedozwolone prawem zapisy, np. wskazujące markę produktów albo te, które dopuszczają do przetargu tylko jednego konkretnego wykonawcę. Takie działania mogą stanowić podstawę do złożenia odwołania w Krajowej Izbie Odwoławczej. Warto wiedzieć, na co zwrócić uwagę, analizując zapisy opisu przedmiotu zamówienia, aby w porę zdecydować, które z nich powinny zostać zakwestionowane. Poniższe omówienie przeznaczone jest także dla podmiotów zamawiających, którzy mogą upewnić się, że nie dopuszczają się niedozwolonych praktyk.